14.-16.11.KRTEK A MUZIKA

Co potřebujeme, abychom mohli hrát na hudební nastroje? Jak se dělí podle stylu hraní na ně. Vše jsme si s dětmi řeklI a i ukázalI na těch, co ve školce máme. Jak krásně zní, když se na ně hraje správně. V tělocvičně jsme se protáhli a zacvičili si na nářadí, zaskákali si na trampolíně a nakonec si pohráli i s padákem a povozili se na něm. Děti pak stříhaly, lepily, trhaly a mčkaly a co z toho vzniklo? "XYLOFON". Také jsme si na něj zahráli a zazpívali si s jeho doprovodem písničku. Děti si vyrobily hned dva hudební nástroje rumbakoule a štěrchadlo. Náplň si každý vybral sám podle sebe (čočka, mák, kukuřice, fazolky, ...) a hned jsme je i vyzkoušeli. Mezi tvořením jsme procvičili naše ouška a zahráli si zvukové pexeso, bylo to opravdu těžké, museli jsme být hodně potichoučku, abychom dobře slyšeli a našli správné dvojice. Dětem se pexeso líbilo tak moc, že hrály i po spinkáni.